페이지 선택

Sookyun Yang, <D.I.Y PET MAKING>, 2017, PE film paper_motor, 120 x 70 x 60 (cm), Korea

양숙현

Sookyun Yang

양숙현은 서울을 기반으로 활동하는 미디어 생산자다. 회화와 인터랙션디자인을 전공하고 스크린과 인터페이스를 넘어 물리적 환경 내에서 기술적 상상력의 실현과 관련된 미디어 작업을 진행하고 있다. 전파상, 서울 라이다즈, A-Maker 등 다수의 아티스트 콜렉티브로 활동하였으며 EXPO, 올림픽 등 대형 미디어 프로젝트에 참여 하는 등 다양한 영역에서 활동하고 있다. 국립현대미술관 창동레지던시, 국립아시아문화전당, 현대자동차그룹 Zer01ne, 아르스일렉트로니카, 크리에이터스프로젝트, 다빈치크리에이티브에서 전시와 레지던시 프로그램을 진행하였고 최근 다양하게 변화하는 기술 환경을 관찰하고 실험하는 작업을 하고 있다. 

 Sookyun Yang studied painting and interaction design, and work alone, or as a member of Collective. She is interested in the new environment, delivered by contemporary technology. She focused on technological imagination, created with the embodiment of collective experiences by an interaction between human and technology, and the possibility of enlargement of energy that was formed with technological imagination. She likes to experiment on physical realization of imagination, reproduced by the experiences of human, who lies on the boundary of reality and technological space.

 www.maumchine.net

sourflavor@gmail.com

 

양숙현은 동시대 기술 환경과 시스템, 그리고 이것이 생산하거나 파생시킨 개체와의 경험을 통해 만들어지는 상상력을 매체와 형식의 제한 없이 풀어낸다. 기술 미디어를 스크린 혹은 인터페이스가 아닌 물질로 정의하며 감각의 확장, 신체, 끊임없이 변화할 수 있는 사물 등과 이를 연결하는 것에 관심을 둔다. 이를 기반으로 공간의 변환을 통해 물리적 한계를 넘어서는 미디어 설치물부터 한 손에 들어오는 웨어러블 장치까지 다양한 작업을 생산하고 있으며 이를 통해 기술이 환경이 된 시대에 인간에 대한 지속적인 질문을 던진다.

Original Text: Sookyun Yang

English Translator: Yeon

Sookyun Yang freely works with the format and media. She tries not to set a limit. She collaborates her imagination from contemporary technology environment and system, and the experience of individuals that is created or produced from it. She defines technic media as a screen or un-interfaced things. She focuses on the extension of the senses, body, material that constantly changeable, and ways to connect them. With this, she creates various works from media art installations that overcome physical limitation through transforming spaces to the handheld wearable devices. Through it, she constantly asks questions about human being living in an era where technology covers the environment.

Sookyun Yang, <Data – we can meet>, 2019, 3D scanning images, Variable, Korea

Sookyun Yang, <D.I.Y PET MAKING>, 2017, PE film paper_motor, 120 x 70 x 60 (cm), Korea

Bio

홍익대학교 미술대학 회화과 졸업/

홍익대학교 영상대학원 인터랙션디자인 졸업/

홍익대학교 일반대학원 영상학과 박사과정

 

2018.11.24 ~ 11.27/ 개인전 / <물질, 감각, 생성> 게릴라 개인전, 새탕라움, 제주

2019.03.26~ 04.07/ 단체전/ <Degital – in your hands>, 다시세운홀, 서울
2018.11.16 ~ 11.19/ 단체전/ <무형, 디지털, 파인아트 그리고 페어>, 바림&뽕뽕브릿지&지구발전오라, 광주
2018.10.19 ~ 10.21/ 단체전/ <제로원데이>, 현대자동차원효로서비스센터, 서울
2018.09.29 <Sensory, Crystallized>/ 단체전/ 렉처퍼포먼스, space*C 코리아나 미술관, 서울
2018.09.06 ~ 09.10/ 단체전/ <Error> 아르스일렉트로니카 2018, 포스트시티, 린츠, 오스트리아 외 다수

B.F.A from Hongilk University of Painting Department, Seoul, Korea

M.F.A from Hongilk University of Interaction Design Department

Ph.D. program from Hongilk University of Interaction Design Department

2018.11.24 ~ 11.27/ Solo Exhibition / <Material, Sensory, Crystallized> , Seetangraum, Jeju

2019.03.26~ 04.07/ Group Exhibition/ <Degital – in your hands>, Sewoon Hall, Seoul
2018.11.16 ~ 11.19/ Group Exhibition/ <Intangibility, Digital, Fine art & Fair>, Barim & Spaceppong & Daaura, Gwangju
2018.10.19 ~ 10.21/ Group Exhibition/ <Zer01ne>, Hyundaigroup Wonhyo-ro Service Center, Seoul
2018.09.29 / Group Exhibition/ <Sensory, Crystallized>, Lectureperformance, space*C Coreana Cosmetics Museum, Seoul
2018.09.06 ~ 09.10/ Group Exhibition/ <Error>, Ars Electronica 2018, Post city, Linz, Austria, and etc

                 Artist Contact