페이지 선택

listening to stone, gakukurokawa, 2018, stone, 50cm 80cm 90cm, Japan

쿠로가와 가쿠

Gaku Kurokawa

조소 및 퍼포먼스 아티스트로 활동하고 있습니다. 최근에는 청각과 촉각을 이용한 작업에 집중하고 있으며, 매일매일 저는 저와 매우 다른 존재들과 직접 접촉하며 교감하고, 이들이 어떻게 주변 환경과 교감하는지 알고 싶습니다.

I always dive into feelings of touching and listening to materials with one’s own body. I usually make sculpture and performance works.

 

gakukurokawa.gaku@gmail.com

instagram @gak_u

 

 

 

영문 원글 : 가쿠

한글 번역: 송유진 (Y.A.R)

세상과 좀 더 가까이

 

새들은 어떻게 소리를 듣고

바람은 어떻게 세상을 어루만지는 걸까?

그렇다면 돌은? 고양이는? 고래는? 친구들은?

최근에는 청각과 촉각을 이용한 작업에 집중하고 있다.

매일매일 나는 나와 매우 다른 존재들과 직접 접촉하며 교감하고,

이들이 어떻게 주변 환경과 교감하는지 알고 싶다.

 

돌과 나무를 조각하면서 여러 번 손으로 그 표면을 만져보곤 하는데 되려 물성이 나를 어루만지는 듯한 느낌을 받는다. 다양한 배경을 가진 사람들과 같이 퍼포먼스 작업을 할 때면 문뜩 황홀한 분위기에 취하기도 한다.

수십 번 물성을 만지다 보면, 자세히 귀를 기울이면, 나와 다른 존재들 곁에서 그들의 움직임을 관찰하다 보면, 마침내 나는 새로운 세상과 맞닿게 된다.

 

만약 여러분(또는 여러분의 물리적 ‘몸’)이 나의 작업을 깊게 관찰하고 교감하게 된다면, 완전히 새롭게 물성을 바라볼 수도 있을지도 모르며, 그저 자세히 듣고 만지는 간단한 행동들로 새롭게 세상을 마주할 수 있을지도 모른다.

당신이 이 자리를 떠나면 어쩌면 이 돌은 다시 그저 작은 돌멩이가 될 수도 있고, 아니면 조금 다른 그 무언가가 될 수도 있다.

 

Listening to the world

I wonder how the birds listen to the sound.

I wonder how the winds touch the world.

How about the stone? , cats? , whales? , your friends?

The main theme of my work these days is listening and touching.

Every day, I feel a strong desire to touch on something that has a very different way of being from me. Also, I want to know how they touch the environment that surrounds them.

 

While sculpting stone and wood, I touch it with my hands again and again, and I feel like I’m being touched from those materials. while making a performance work with people with various backgrounds, I am struck by the beautiful tone to appear suddenly.

 

By touching the material many times, listening carefully, or staying close to the other’s movements, I can touch the world I did not know before.

If you (your body) touch and see my works deeply, it might let you see the materials in a totally different way. And you can get so different awareness just only by touching and listening.

When you leave, it will return to a mere stone again. Or, it may look a little bit different.

 

 

Listening to stone, gakukurokawa, 2018, stone, japan

Listening to stone, gakukurokawa 2018, stone, 140cm 130cm 110cm, Japan

Gaku Kurokawa, <Drums>, 2019, camphorwood, tanned leather, banboo, and rope, 190 × 225 × 125 cm(Dimensions Variable), Japan

  Gaku Kurokawa, <MIEWOKIRU for iron sheets>, 2019, performance, Japan

Bio

학력
2016 도쿄 예술대학교, 음악과 학부 
2018 도쿄 예술대학교, 조소과 석사

Solo exhibition 
2019<MIEWOKIRU for iron sheets>퍼포먼스, 미디어 샵 갤러리, 교토, 일본

Group exhibition 
2019<kyogei transmit program 2019>,갤러리 @kcua,교토, 일본
2019<미래를 위한 교토 미술2019>, 교토 박물관, 쿄토, 일본
2018<HANARART 2018>,소니마을, 나라, 일본
2018<롯코산 미츠 아트 2018>,롯코산, 효고, 일본
2017<syuudantenji>,꼬르뽀 기타카가야, 오사카, 일본

 

Education
2016 Tokyo University of the arts, Bachelor of Music
2018 Kyoto City University of art, Master of Sculpture

Solo exhibition 
2019<MIEWOKIRU for iron sheets>(performance),MEDIA SHOP GALLERY,Kyoto,Japan

Group exhibition 
2019<kyogei transmit program 2019>,gallery @kcua,Kyoto,Japan
2019<Kyoto Art for Tomorrow2019>,The Museum Kyoto,Kyoto,Japan
2018<HANARART 2018>,soni-village,Nara,Japan
2018<Rokko Meets Art 2018>,Mt.Rokko,Hyogo,Japan
2017<syuudantenji>,corpo-Kitakagaya,Osaka,Japan

                 Artist Contact